Berniukų ir mergaičių mokymas XXI amžiuje

Auklėjimas, vaikai

Tyrimas: atskiras berniukų ir mergaičių mokymas praktikuojamas kaip eksperimentinis: mergaitės ir berniukai mokosi ne skirtingose mokyklose, bet paralelinėse vienos mokymo įstaigos klasėse. Tai leidžia išvengti atskiro mokymo trūkumų, išsaugant jo privalumus. Psichologų nuomone, atskiras mokymas yra ypač naudingas vaikams, kurie turi sveikatos, auklėjimo, pažangumo problemų.
Klasėse, suskirstytose pagal lyties požymį, pažangumas aukštesnis. Tai paaiškinama tuo, kad berniukai ir mergaitės vystosi skirtingai – jų skirtingi interesai, žaidimai ir pomėgiai. Pedagogai atskiro mokymo metu gali atsižvelgti į berniukų ir mergaičių grupių fizines galimybes, lytinio brendimo periodą ir suvokimo psichologiją.
Be pažangumo augimo, esant atskiram mokymui pedagogai užfiksavo uolumo ir darbingumo padidėjimą, konfliktų sumažėjimą, vaikai būna drąsesni atsakinėdami. Apklausa parodė, kad esant atskiram mokymui tiek berniukai, tiek mergaitės pamokose jaučiasi geriau.
Specialistų nuomone, esant bendrajam mokymui vyriško charakterio vertybės išnyksta, berniukai perima moterišką socialinio elgesio etaloną. Mišriose klasėse padidėja konfliktiškumas, ypač tuo pasižymi moteriškoji kolektyvo dalis.
Komentaras. Visose kultūrose iki šių dienų atskiras mokymas buvo natūrali mokymo proceso dalis, nes atskyrimas kyla iš gamtos ir neverta jo laužyti. Būtent tendencija priešintis gamtai sukelia mūsų tarpusavio konfliktus ir krizes. Gaila, kad mes mokomės tik nubausti gamtos!

Komentarų nėra

Komentarai


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/kabala/domains/laitman.lt/public_html/wp-content/themes/disciple/comments.php on line 96

Leidžiamos HTML žymės: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>