Gerai pamiršta sena

Auklėjimas, vaikai, Platinimas

Klausimas: Integralioji mokymo forma leidžia pedagogams ir tėvams suprasti tuos klausimus, kurie paprastai niekur neaptariami, pavyzdžiui, kad nuo trejų iki šešerių metų amžiaus vaikui reikia perteikti globalaus pasaulio vaizdą per integraliąją metodiką. Aišku, jie sakys: „Jūsų idėja gera, bet kaip ją įgyvendinti?“
Atsakymas: Tikroji auklėjimo sistema numato pirmiausiai tėvų, o jau paskui vaikų auklėjimą. Kadangi vaiko auklėjimas turi prasidėti nuo nulinio amžiaus, tėvai privalo žinoti, koks turėtų būti teisingas požiūris į vaiką ir kokius įgūdžius formuoti. Vaikas, įsiurbiantis viską iš supančios erdvės, kaip koks mažas gyvūnas junta tėvų tarpusavio santykius, supančios jį aplinkos požiūrį ir t.t.
Taigi, nieko naujo neduodame, o tiesiog akcentuojame tai, kad teisinga aplinka formuoja žmogų, sukuria jam gerą, gražų inkubatorių – nieko daugiau.
Nematau prasmės ypatingai išskirti, kuo skiriamės nuo kitų. Mes akcentuojame kai kuriuos elementus, kuriuos visi pamiršo ir seniai nebenaudoja, pavyzdžiui, kaip veikia buvimas rate, kad vaikai turėtų galimybę pasikalbėti, aptarti tarpusavyje kažkokią temą.
Vaikų darželyje paprastai kalba auklėtoja, o mokykloje vaikus susodina pagal vokiškąją sistemą, taigi, jie žiūri arba į lentą, arba į kompiuterį, o mokytojas stovi priešais klasę.
Tačiau teisingas lavinimas yra toks, kai mokytojas nusileidžia pas vaikus. Net jeigu mokomasi pagal vokiškąją sistemą, mokytojas vis tiek privalo nusileisti pas mokinius ir organizuoti tarp jų pokalbį (aptarimą).
Juk mama, žaisdama su vaiku arba skaitydama jam knygą, elgiasi su juo kaip su lygiu. Lygiai tas pat ir čia. Tai minkštas, natūralus būdas, dabar visiškai užmirštas, pavirtęs į kažkokį šabloną, į kažką negyvo.

Iš 2013 m. rugsėjo 24 d. TV programos „Per laiką“

Daugiau šia tema skaitykite:

Mūsų mokykla – nelygybės mokykla

Viltis – auklėjimas

Kur ta mokykla, kuri auklėja Žmogų?

Klausimas: Integralioji mokymo forma leidžia pedagogams ir tėvams suprasti tuos klausimus, kurie paprastai niekur neaptariami, pavyzdžiui, kad nuo trejų iki šešerių metų amžiaus vaikui reikia perteikti globalaus pasaulio vaizdą per integraliąją metodiką. Aišku, jie sakys: „Jūsų idėja gera, bet kaip ją įgyvendinti?“

Atsakymas: Tikroji auklėjimo sistema numato pirmiausiai tėvų, o jau paskui vaikų auklėjimą. Kadangi vaiko auklėjimas turi prasidėti nuo nulinio amžiaus, tėvai privalo žinoti, koks turėtų būti teisingas požiūris į vaiką ir kokius įgūdžius formuoti. Vaikas, įsiurbiantis viską iš supančios erdvės, kaip koks mažas gyvūnas junta tėvų tarpusavio santykius, supančios jį aplinkos požiūrį ir t.t.

Taigi, nieko naujo neduodame, o tiesiog akcentuojame tai, kad teisinga aplinka formuoja žmogų, sukuria jam gerą, gražų inkubatorių – nieko daugiau.

Nematau prasmės ypatingai išskirti, kuo skiriamės nuo kitų. Mes akcentuojame kai kuriuos elementus, kuriuos visi pamiršo ir seniai nebenaudoja, pavyzdžiui, kaip veikia buvimas rate, kad vaikai turėtų galimybę pasikalbėti, aptarti tarpusavyje kažkokią temą.

Vaikų darželyje paprastai kalba auklėtoja, o mokykloje vaikus susodina pagal vokiškąją sistemą, taigi, jie žiūri arba į lentą, arba į kompiuterį, o mokytojas stovi priešais klasę.

Tačiau teisingas lavinimas yra toks, kai mokytojas nusileidžia pas vaikus. Net jeigu mokomasi pagal vokiškąją sistemą, mokytojas vis tiek privalo nusileisti pas mokinius ir organizuoti tarp jų pokalbį (aptarimą).

Juk mama, žaisdama su vaiku arba skaitydama jam knygą, elgiasi su juo kaip su lygiu. Lygiai tas pat ir čia. Tai minkštas, natūralus būdas, dabar visiškai užmirštas, pavirtęs į kažkokį šabloną, į kažką negyvo.

Iš 2013 m. rugsėjo 24 d. TV programos „Per laiką“

Komentarų nėra

Komentarai

Privalote prisijungti, jei norite komentuoti.