Mokytojai

Auklėjimas, vaikai

Klausimas. Į ką mokytojas turi kreipti savo mokinius?
Atsakymas. Mokytojas turi parodyti mokiniams vystymosi vektorių. Evoliucija mus pavertė žmonėmis, keliančiais klausimą apie gyvenimo prasmę. Tačiau kartu su šiuo filosofiniu klausimu reikia paaiškinti vaikams ir tai, dėl ko gyvena būtent jie ir būtent šioje kartoje. Juk kiekviena karta turi savo misiją, savo galimybes, savo potencialą, savo tikslus – ir visa tai reikia paaiškinti paaugliams ir jaunimui, kad pasirengtų gyvenimui, kad teisingai galėtų jį nugyventi.
Klausimas. Į kokius pasiekimus mokytojas turi nukreipti mokinius?
Atsakymas. Deja, šiandien išeina, kad geriausiu atveju mokinius nukreipia į tai, kaip daugiau uždirbti, nusispjovus į visus kitus. Tai vadinama „susitvarkyti gyvenimą‘‘.
Norėdami nukreipti jaunąją kartą aukštesnių pasiekimų link, turime žinoti, ko iš jų nori Gamta. Juk mes visi gyvename Gamtos sistemoje, ir neįmanoma mokyti žmogaus atitrūkus nuo jos. Jeigu suprasime savo evoliucijos vektorių, tai pamatysime, kaip nukreipti jaunąją kartą, kad jai netrukdytų kliūtys ir problemos, galinčios sužlugdyti gyvenimą. Jaunimas supras, kaip turi atrodyti visuomenė, ir neklys, beprasmiškai priešindamasis Gamtai.
Jei mokytojas nukreipia mokinius tokiu būdu, tai jis yra tikras mokytojas. Daugiau ar mažiau tai tenka daryti įvairių dalykų mokytojams.
Klausimas. Šitame kontekste, kuo mokytojo, mokyklos auklėjimas skiriasi nuo tėvų duodamo auklėjimo?
Atsakymas. Tėvai ir mokytojai turi turėti vieną ir tą patį motyvą, kreipti vaiką į vieną ir tą patį tikslą, kad jis matytų: tarp mokytojų ir tėvų tuo klausimu nėra prieštaravimų. Vaiko akyse jie įgauna panašių bruožų. Mokykla, klasė ir mokytojas turi būti labai artimi tam, kas vyksta namuose.

Daugiau šia tema skaitykite:

Gerai pamiršta sena

Viltis – auklėjimas

Vidurinis kelias auklėjant

Komentarų nėra

Komentarai

Privalote prisijungti, jei norite komentuoti.