Mokyti remiantis tiesa

Auklėjimas, vaikai

Klausimas: Kaip vaikams paaiškinti dėsnį: „Pamilk savo artimą, kaip save patį “?
Atsakymas: Vaikų ir suaugusių švietimas turėtų būti vienodas. Tik vaikui viską atskleidi mažesniu mastu, pateiki jam aiškius, „sumažintus“ iki jo lygio, bet ne pasakiškus pavyzdžius. Tačiau visur turi sakyti tiesą!
Tereikia rūpintis tuo, kad jis teisingai mus suprastų savo lygmenyje. Lygiai taip pat adaptuojame kabalistų kalbą, kad priartintume ją prie šiuolaikinio žmogaus ir padarytume suprantamą visiems.
Norint paaiškinti vaikui dalį to, ką suaugusieji mokosi pamokoje, prireiks daugybės pamokų.
Aš patikrinu, ar visos ankstesnės pamokos išmoktos ir atskleidžiu naują problemą, kad vaikų grupė rastų jos sprendimą. Tarytum duodu „pusę šaukšto“, kad galėtų ją „paragauti“.
Bet po to vaikas turi pats pradėti klausti, nesuprasdamas ir abejodamas, diskutuodamas su draugais, bandydamas kartu suprasti, kas iš tikrųjų vyksta, koks uždavinys ir jo sprendimas.
Ir mokytojas kaip lygus su jais irgi įsijungia į šią diskusiją, bet jis tik iš toli nukreipia į teisingą kelią.
Iš pradžių visiškai išsiaiškiname patį klausimą, o paskui bandome rasti sprendimą. Ir pagal šį procesą mokytojas vertina, kaip vaikai tobulėja – kiekviena ankstesnė pakopa savo apatine dalimi įsijungia į kitą pakopą.
Pažymiai nerašomi – visi lygūs. Vertinamas tik bendras bet kokios problemos sprendimas.

Iš 2010 m. spalio 4 d. pamokos pagal straipsnį „Meilė Kūrėjui ir kūriniams“

Daugiau šia tema skaitykite:

Auklėjimas gerumu

Kur ta mokykla, kuri auklėja Žmogų?

Auklėjimo sistemos krizė

Komentarų nėra

Komentarai

Privalote prisijungti, jei norite komentuoti.