Sekti paskui tą, kuris mato kelią

Dvasinis darbas, Mokytojas ir mokinys

каббалист Михаэль ЛайтманIr kalba apie tai Rambamas, pateikdamas gyvenimišką pavyzdį: „Jei keliu eina kolona iš tūkstančio aklų žmonių ir kolonos priekyje yra nors vienas regintis, visi jie įsitikinę, kad eina tiesiu keliu ir nenukris, vedami to, kuris mato kelią.
Bet jei kolonos priekyje nebus vieno reginčio vedlio, be abejonės, išklys iš kelio ir pasiklys“. (Baal Sulamas, „Įvadas į knygą Zohar“, 57 p.)
Klausimas. Ar gali taip būti, kad žmogus jau surado „regintį“ mokytoją, pradėjo eiti tiesiu keliu dvasinio pasaulio link ir pasiklydo? Kaip to išvengti?
Atsakymas. Tai rodo, kad nėra ryšio su mokytoju. Mokinys turi nuolatos gaivinti šį ryšį. Ir jei jis neatsinaujina, tai mokytojas juda pirmyn, o mokinys pamažu atsitraukia, kol ryšys visiškai nutrūksta.
Labai įdomu stebėti, kaip mokinys vis mažiau girdi, rečiau lanko užsiėmimus ir taip dingsta.
Svarbiausia, kad mokytojas negali to pasakyti mokiniui. Mokinys turi pats pasitikrinti ir suprasti, kaip sąveikauti su mokytoju.
Bet, kita vertus, jam turi būti aišku, kad tą akimirką, kai jis nesikabina į mokytoją, kaip vaikas į suaugusįjį, tai neaišku, kur jis yra. Juk jis turi milijardą įvairiausių priežasčių, kaip mažas vaikas, kuris pasimetė minioje, kuris nežino, į ką įsikabinti ir kur eiti. Štai tokį artumo ar atitrūkimo nuo mokytojo pojūtį būtina įgyti.
#240826

Iš 2018 m. gruodžio 2 d. pamokos rusų kalba

Daugiau šia tema skaitykite:

Ryšys su mokytoju

Sutikti su mokytoju

Mokytojo vaidmuo vystant sielą

Komentarų nėra

Komentarai

Leidžiamos HTML žymės: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>