Klausimas: Integraliojo ugdymo metodika rūpi tiems, kurie trokšta pokyčių. Vaikas tokio troškimo neturi, jam kol kas viskas gerai. Be poreikio šios metodikos nesuvoksi…
Atsakymas: Netapatinkite mažo vaiko su suaugusiuoju.
Į suaugusį žmogų turime kreiptis per jo kančias ir problemas: šeimos, darbo, asmenines, finansines, sveikatos. Raskime, kas jam blogai, ir per tai į jį kreipkimės: „Tu sergi? – Pasveiksi. Tau nesiseka? – Pradės sektis“ ir t. t. Tuo žmogų galima sudominti ir pritraukti į užsiėmimus, nes integrali grupė galiausiai viską pataiso. Palaipsniui joje žmogus tampa laimingas. Koks skirtumas, kokiu būdu!
Su vaiku elgiamės kitaip: vaiko neklausiame, nori ar nenori. Mes privalome jį užauginti. Tuo tikslu jam reikia suteikti tam tikrą kiekį žinių, įgūdžių ir, svarbiausia, išmokyti teisingo elgesio visuomenėje, teisingo tarpusavio bendravimo.
Vaikas ateina į integraliąją mokyklą, kad įsisavintų visa tai, ką jam duoda, pačiu lengviausiu, maloniausiu būdu, kad mokėtų elgtis su žmonėmis, turėtų su jais teigiamą ryšį, kad suprastų, kaip veikia visa sistema: miesto, šalies, pasaulio valdymas.
Tai visai kitas būdas. Vaiką reikia išugdyti kaip integralų, t. y. turintį visas žinias apie pasaulį ir sėkmingai mokantį su juo sąveikauti.