Norint suprasti, reikia patirti

Kabala, Realybės suvokimas

Mano protas ir mano jausmai, visos mano saviraiškos formos: ranka, kuri rašo, ausys, kurios girdi, – visa tai pritaikyta šiam pasauliui. Su savo dabartine klausa negaliu išgirsti angelų dainavimo. Gal kas nors ir girdi jį, bet tokiu atveju – jis serga. Mane riboja tam tikras suvokimo diapazonas, negaliu išsiveržti iš jo ribų.
Todėl negaliu išreikšti to, ko nejaučiu, – reiškinių, kurių nefiksuoja mano jutimo organai. Tarkime, mane įkvepia dvasinio pasaulio idėja, manyje kažkas vyksta, pabunda, sušvinta… Bet kaip tai išreikšti? Noriu ar nenoriu, imu naudotis analogijomis, nusakančiomis panašius reiškinius. Pavyzdžiui, pasakoju apie nuotaikos pakilimus ir kritimus, požiūrių, fizinės būsenos svyravimus – bet tik ne apie tikrus dvasinius pakilimus ir nuopuolius.
Visada naudojamės mūsų pasaulio žodžiais, nes kitų neturime. Jeigu ir vartojame kitus žodžius, pavyzdžiui, AVA‘Ja (הויה), tai mums jie tarsi mantra, slaptasis kodas. Mūsų pasaulyje tokie dvasiniai terminai neturi analogų. Kabalistai juos pavadino tada, kai patyrė atitinkamus dvasinius reiškinius ir pamatė, kad jų šakos nesiekia mūsų pasaulio. Šiame pasaulyje nėra Aukštesniosios jėgos (Elokim), nėra „angelų“. Vadinasi, turiu juos vadinti atitinkamų jėgų vardais, arba pavadinimais, kurie nekyla iš tikro pažinimo. Tokiu atveju naudojuosi šviesų ir indų tarpusavio ryšių pavadinimais.
Tarkime, sakau: „Dievas maloningas, gailestingas ir atlaidus…“. Ką išreiškiu tokiu aprašymu? – Savo emocijas: verksmą arbą juoką, džiaugsmą arba širdgėlą. Tai mano jausmai, patirti dvasinėje būsenoje, ir jiems aš parenku tinkamą materialiąją išraišką. Ji atsiranda mūsų pasaulyje tada, kai jos dvasinis analogas pereina per visus pasaulius – nuo šaknies iki šakos.
Klausimas: Ar „šeštasis pojūtis“ kaip nors veikia kitų penkių jutimo organų jautrumą?
Atsakymas: Jeigu viršuje, šaknyje, aš patiriu savo darbo rezultatą, tai apačioje suprantu, kas vyksta šakoje. Iš šaknų pozicijos kabalistas žiuri į šakas ir mato visų reiškinių, vykstančių mūsų pasaulyje, priežastis.
Baal Sulamas straipsnyje „Kabalos mokslo esmė“ rašo: „Iš pradžių reikia pažinti aukštesniąsias šaknis, jų dvasinį pavidalą, kurio neįmanoma įsivaizduoti kitaip – tik patiriant. Po to, kai jau žmogus pats, savo išmone aiškiai suvokia aukštesniąsias šaknis, jis gali žvelgti į konkrečias šakas šiame pasaulyje ir suprasti, kaip kiekviena šaka yra susijusi su savo šaknimi aukštesniajame pasaulyje visomis savo kiekybinėmis ir kokybinėmis charakteristikomis“.

Iš 2012 m. lapkričio 19 d. pamokos pagal straipsnį „Kabalos mokslo esmė“

Daugiau šia tema skaitykite:

Pažink pasaulį, kuriame gyveni

Nuo žemiško ekrano – prie dvasinio

Pati realiausia kalba

Komentarų nėra

Komentarai

Leidžiamos HTML žymės: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>